Jak probíhá prodej nemovitosti?
Jakmile se smluvní strany domluví na podmínkách prodeje, tak právníci mohou zahájit přípravu smluvní dokumentace.
Hlavní smluvní podmínky prodeje nemovitosti jsou:
i) cena
ii) termín realizace obchodu
iii) úschova prostředků a podmínky úschovy
iv) úhrada za úschovu (úschova v realitní kanceláři je v ceně služeb RK)
v) termín vyklizení a předání nemovitosti
vi) jiné detaily pro smluvní strany podstatné.
Pokud je uzavřena dohoda na výše uvedených podmínkách tak následuje příprava kupní/prodejní smlouvy.
Naši advokáti pro připravu smlouvy budou potřebovat nebo si zajistí následujicí:
i) originální výpis z katastru nemovitostí;
ii) kopie dokladů smluvních stran (občanský průkaz, pas, výpis z OR);
iii) v případě úhrady nemovitosti čerpáním úvěru je potřeba předložit návrh úvěrových smluv;
iv) v případě, že strana prodávající má na nemovitosti zástavu, tak je nutné předložit doklad se souhlasem zástavního věřitele (banky, úvěrové společnosti) s prodejem a současně vyčíslení doplatku k datu prodeje;
v) od 1/1/2014 platí povinnost, předložit souhlas druhého manžela s prodejem nemovitosti, pokud je nemovitost psaná pouze na jednoho z manželů.
Smluvní strany obdrží návrh kupní smlouvy, v rámci služeb RK jsou hrazeny dvě revize smlouvy. Každou další revizi hradí strana, která ji žádá.
Po oboustranném schválení smluvní dokumentace se strany domluví na termínu a místě podpisu smlouvy.
Zde je několik zajímavých odkazů: